15/5/08

Flora i Líquens a l'Alta Garrotxa


Us convido a participar en aquesta activitat organitzada pel CEMADTEAM, que us donarà a conèixer un dels indrets amb més biodiversitat liquènica de la nostra terra!
La sortida que vam preparar al Novembre a Montserrat, va agradar molt i hem organitzat una altra que esperem també us agradi i pogueu tenir una altra lectura de les nostres muntanyes.

Ens acompanyarà a la sortida el liquenòleg i alpinista Antoni Gómez Bolea, professor de la UB i que va ser director de l'ECAM.
Sortida: Diumenge 1 de Juny de 2008
Lloc de trobada: a les 9:30 h aparcament Hostal de la Vall de Bac
Transport: Vehicles propis
Dificultat: Baixa
Durada: tot el dia (recorregut: 5 h 30 min)
Cal portar: Motxilla, esmorzar, dinar,aigua.

Per tal de preparar documentació explicativa de la sortida per als participants, us pregaria confirmar la vostra assitència.
Tècniques de liquenometria per a datació de superfícies


Els líquens que van viatjar a l'espai i van tornar vius!
Foto: Leopoldo Garcia Sancho

En aquest enllaç trobareu tots els detalls de la sortida.


apunteu-vos al correu: info@madteam.org.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Estimado Sr.:
Me llamo Eduardo Saura Fradejas, soy profesor de dibujo en Toledo Me he dispuesto a escribirles como técnicos en liquenometría y excursionistas.
¿Porqué este interés?
Sencillo. Leí en Alfonso X el sabio en su libro Estoria de España que la montaña de Covadonga cayó cuando pasaba el ejercito árabe.
Este dato de por sí podría pasar anecdótico pero si la historia nos cuenta que Ganaron la batalla tiirando "piedrecitas" veo que algo de cierto hay.
¿Como se mantenía el ejercito de Pelayo en los montes astures? ¿Como pudo ganar a un ejercito profesional un puñado de hombres?...etc.
Si se le suma el otro lado de la reconquista, el lado aragonés se ve que en ese lado hay otra montaña que también cae. La Brecha de Roland
Si se pudieran datar la escisiónes de ambos montes se podrían dar por buena dichas historias.
Buscaré, porque la historia de Covadonga y la Brecha de Roland la escribí en un antiguo grupo de msn, profesoresonline, que desapareció.
La tengo en casa seguramente Piense que el libro La Chanson de Rolland algo de cierto tiene, según Alfonso X el Sabio , no subió Carlomangno por Roncesvalles sino por Somport y otros dos puertos, pienso en el de Las Mulas y y el del Gujaruelo que conecta con el circo de Gavarnie, próximo a la Brecha.
Siento el tiempo que les he hecho perder pero tengo esa duda desde hace tiempo.
Reciban un cordial saludo de Eduardo Saura Fradejas